2012-03-20

En produktiv dag... Mest om böcker.


Jo, jag vet att jag bloggat slött under tisdagen. Men jag har varit djupt försjunken i arbete. Outside the comfort zone, ja, jag vet... ;-)

Dels har vi haft ett event i Europaparlamentet. Monica HortenIPtegritey, har haft en bokrelease arrangerad av Piratkontor Engström. Det är en bok baserad på hennes doktorsavhandling om EU:s telekompaket (nostalgitripp) som vi firat med ett seminarium, bubbel och snittar. Se bild ovan.

För en gång skull har jag överlevt ett EP-event nästan helskinnad. Det är tack vare vår nya medarbetare på kontoret – Sara – som kan skälla på folk på franska. Och som, uppriktigt sagt, är mycket tuffare mot idioter än vad jag klarar av att vara. (EP:s byråkrati är inte bara slöseri med tid. Den går aktivt ut på att sabotera för alla som försöker göra något av värde eller intresse.)

Det innebär att jag har kunnat ägna nästan hela dagen åt att lägga sista handen vid Pirate MEP Engströms och Rick Falkvinges nya bok The Case for Copyright Reform. Korrtrycket har gått iväg. I dag har jag gjort länksättningen av den gratis PDF-utgåvan. Och i morgon skall jag fixa den gratis ePub-boken. Den kommer snart att lanseras på bred front.

Och med det stålsätter jag mig inför onsdagen – DLD-dagen. Jag hoppas inte på något mirakel. Men jag tycker att en del borgerliga riksdagsledamöter borde skämmas ögonen ur sig...

Monicas bok kan köpas här.

1 kommentar:

  1. Är de tinte så att de håller på å rösta för en lag som EU kommer att riva upp?

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.